Hasta pronto, cucarachas

En Nueva York no se habla de otra cosa: acaban de poner a la venta un app que, mediante un microcircuito colocado en el lomo de las cucarachas, convierte a estos rastreros insectos en robots postmodernos. Un invento sin duda maravilloso, un prodigio tecnológico, gracias al cual los niños pueden dirigir con el teléfono móvil los movimientos de estos bichitos heterometábolos paurometábolos de cuerpo aplanado como si se tratase de coches teledirigidos. Simpático juguete vivo, qué duda cabe.

¿Cucarachas teledirigidas? Efectivamente. Un portento de I+D+i norteamericano que a los españoles, sinceramente, nos pilla de vuelta: estamos rodeados de cucarachas teledirigidas desde hace años. Es más, estamos gobernados por cucarachas teledirigidas. Ahí tiene a Mariano Rajoy, un espantajo político un día en manos de Ángela Merkel y otro de Emilio Botín. Incluso Luis Bárcenas es capaz de controlar, desde el interior de Soto del Real, los hilos que mueven al presidente del Gobierno, apenas un androide de plasma.

Pero en este mundo de cyborgs y títeres de cuando en cuando se rompe el orden establecido. Se agotan las pilas, se oxidan los microcircuitos o se cortan los cables, vete tu a saber lo que pasa, pero a partir de entonces no se sabe quién sostiene los mandos. “Hasta pronto, gánster”, le dijo David Fernández, diputado de CUP (Candidatura d’Unitat Popular), a un descompuesto Rodrigo Rato durante la comisión de investigación de las actividades de las entidades financieras en el Parlamento catalán.

El expresidente de Bankia y exministro de Economía se negó a responder a las preguntas de Fernández. No tenía buena cara el amigo Rato, la verdad. Seguramente por eso en el PP han tachado lo ocurrido en el Parlament catalán de “lamentable y triste”. La misma queja que tienen los entomólogos con las cucarachas: “son seres vivos capaces de sufrir”. Lástima de bichinos.

Gansters, cucarachas… Hablamos de la misma cosa, parásitos. Incluso de un mismo hábitat, la basura. ¿Recuerda a los Soprano, los reyes de la recogida de los desperdicios en el área de New Jersey? Pues en el Madrid actual los mafiosos se encuentran con un mundo por explorar: toneladas y toneladas de basura espantan a los turistas, pero atraen a gansters y demás parásitos.  ¡Hasta pronto, cucarachas!

 

Un motivo para NO ver la televisión

Filosofía para la felicidad.

Autor: Epicuro.

Editorial: Errata Naturae.

“Filosofía para la felicidad” reposa en estos momentos en mi mesilla, junto a los ensayos de Montaigne, una antología de Whitman, el “Walden” de Thoreau y una tableta de chocolate con el 99% de cacao. Así, en caso de venirme abajo a medianoche, cuando las sombras acechan, solo tengo que estirar el brazo para recomponer el ánimo. Porque esta antología de textos del filósofo griego supone un chute de realidad, de sencillez, de lucidez, de dicha.

“De los deseos, unos son naturales y necesarios, otros naturales pero no necesarios, y otros, al fin, ni naturales ni necesarios, sino que provienen de opiniones sin sentido”, escribe como número 29 de sus Máximas capitales (página 105).

Epicuro de Samos (341 a.C.-271 a.C.) nos invita a reflexionar, a no confiar en el poder del dinero, a sonreir y jugar, a disfrutar de la vida simple, a rechazar el consumo y apostar por la autosuficiencia, a soñar y prestar menos atención a la política. Como si aún estuviera entre nosotros, como si el tiempo no hubiera pasado desde la antigua Grecia, Epicuro nos grita “¡sed felices!”. Y nos recuerda que no nos será fácil conseguirlo. Era un sabio.

Editado de manera primorosa por Errata Naturae, este libro incluye, además de una acertada recopilación de las reflexiones de Epicuro, textos de Emilio Lledó, Carlos García Gual y Pierre Hadot sobre el epicureísmo y su búsqueda de la felicidad, muy útiles para comprender al filósofo en toda su grandeza. Absolutamente imprescindible.

Pinchar para leer las primeras páginas

 

Tags: , , , ,

{ 125 comentarios ... ¡haz el tuyo! }

  1. Grandísimo post, Albéniz, y el motivo para no ver la televisión, una grata sorpresa, que recomiendes libros como éste. Gracias por seguir ahí.

    Recomiendo ver el video entero de la intervención de David Fernandez; dura unos 11 minutos, y no tiene desperdicio.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=wbXBCxTZBO8

    Responder

  2. Evidentemente, España se ha convertido en un inmenso estercolero y hasta a la mismísima Comisión Europea está llegando el nauseabundo olor a basura que desprende la política del PP. http://wp.me/p2v1L3-pZ

    Responder

    Spectator Reply:

    ¿Y Rajoy que opina de esto? Rajoy dixit: “Wert tiene mi total apoyo. Ha sido un malentendido”

    Responder

    Nando Reply:

    Para esta gente solo somos cucarachas, inofensivas, pisoteables, despreciables, un relleno simplemente soportable.

    Rato nos mira con su medio sonrisilla sardónica, de camino a su casa le habrá contado a algún amigo el “número” de la sandalia, en plan, ese muerto de hambre, capaz de que me tira con esa sandalia apestosa. Buenas risas se habrá echado recordando el episodio.

    Y dentro de nada todo habrá pasado y seguirá a lo suyo de consejo en consejo tocandose los cojones a dos manos mirándonos como lo que somos, bichos enanos, negros y repugnantes

    Responder

  3. 99% de cacao es mucho cacao eh … a ver si te va a dar un jamacuco …

    Responder

    The_Boss Reply:

    http://www.lindt.ca/swf/eng/products/excellence/bars/excellence-99-cacao/

    Responder

    qq Reply:

    Mariconadas. Donde esté un 100%….: http://www.valor.es/es/reposteria-valor/productos-para-reposteria/cacao-puro-en-polvo-sin-azucares-anadidos/26/. Todos los días, para desayunar.

    Responder

    Neo Reply:

    A mi me gusta también amargo, de hecho en general no me gusta lo dulce, pero el de 90% ya me parece excesivo, yo juego en la liga de entre el 70% y el 85% … a partir de eso parece que estés comiendo perro de lo fuerte y salado que está … hay gente (y gustos) pa tó … XDDD

    Responder

    Albert Reply:

    Muy bueno, aunque más del 70% ya más que chocolate es cacao amalgamado ;)
    Una oncilla y como un café sólo. O_O :)

    Responder

  4. Me parece que sois muy duros con un tipo que atesora todos los valores liberales, un hombre hecho a sí mismo, que demuestra que la valía y el esfuerzo personal son el camino para la superación del hombre. Esas teorías conspirativas de rojos sobre los privilegios heredados y su relación con los beneficios actuales de nuestros esforzados grandes empresarios quedan en agua de borrajas al repasar la biografía de prohombres como Rodrigo Rato Figaredo

    Vituperado por un rojo piojoso sin corazón, Rodrigo Rato es un ejemplo de superación ante las más crueles adversidades que no merece un trato tan cruel; criado en un ambiente marginal, con un padre emigrante pronazi y ex-presidiario, supo auparse hasta la cúspide de nuestra sociedad simplemente porque era uno de los mejores, uno de los más capacitados. No hay más que ver su extensísimo CV, su impecable papel en Gescartera, su brillantísimo liderazgo en el FMI, su gestión simplemente soberbia en Bankia, que le han catapultado a trabajar para otro ímprobo trabajador, Emilio Botín. Rodrigo Rato, el referente moral durante mucho tiempo para el PP…

    A ver si aprendéis, esfuerzo, dedicación, innovación. Ése es el camino. No la vagancia, los impuestos y la subvención, que es lo queréis todos los progres. Y personajes como David Fernández, puff, qué decir, con sandalias en el Parlamento catalán, qué ordinariez…

    Responder

  5. Y mí que no se me ocurre otra cosa que irme a darme una vuelta por Madriz la semana que viene. Preguntaré por aquí si todavía les quedan mascarillas de cuando Chernóbil, que veo que me hará falta… :mrgreen:

    Responder

    qq Reply:

    Tampoco es para tanto. La ciudad está muy sucia, pero eso se ve sobre todo en el centro, los de los barrios periféricos apenas hemos notado la diferencia entre ‘sucia’ y ‘hasta arriba de basura’, porque tampoco hay tanta: de ordinario, nuestras calles rebosan un poco menos de mierda que ahora, es lo que tiene no pagar impuestos, como hace la gente de bien en Chamberí, Salamanca o Retiro, ya sabes. Lo bueno es que nosotros podemos esconderla en los socavones.

    Mientras tanto, algún impresentable propone sacar al ejército a la calle para que la limpie. Hoy lo he oído en la radio, y ayer incluso me llegó una petición de change.org. Como si nos comieran aún más ratas que las que por defecto se pasean ya por aquí (le copio el enlace a Hesplen): https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1472068_582539805145392_283644735_n.jpg.

    Responder

    MalaLeche Reply:

    Yo no he notado nada en mi barrio, excepto las hojas caídas de los árboles que todavía no se hacen demasiado molestas (la ausencia de lluvia también ayudará lo suyo). Lo dicho, toda la basura en el centro que es donde más se ve y donde más molesta.

    Responder

    qq Reply:

    Es que hay algunos distritos que no están afectados, porque las contratas que están en huelga son tres de las cuatro que tienen la adjudicación del servicio.

    Responder

  6. httpv://youtu.be/ZVaKCOKVnDg

    Responder

    Pepa Reply:

    Eso iba a decir yo!!

    Responder

    Selito Reply:

    Chaacha, dichosos los ojos, que qué te pase que ya no te ajuntas….. :)

    Responder

    Hesplendido Reply:

    Sólo la puede convocar don Rosendo Mercado… :P

    Responder

    CHATA Reply:

    Hola Pepa.
    Jodel, qué caro te vendes.

    Gracias por la recomendación, Jefe.

    Responder

  7. Han tardado poco en saltar los apologetas de la corrección inane, el buen gusto burgués y la educación marianista a poner a caldo a David Fernández, porque ha osado hacer su trabajo y decirle a la cara a este mal nacido lo que piensan la mayoría de sus votantes. Malditos sean, cínicos repugnantes de espaldas de la mísera realidad de sus conciudadanos. Que si no hay que perder las formas, la decencia y el respeto, dicen, como si este ladrón mereciera un femtogramo de ellos por ser el máximo responsable de haber dejado en la calle a miles de desahuciados o en la ruina a miles de preferentistas, casi todos ellos estafados de la manera más abyecta, vil e inhumana. Lo peor es lo que dice Nando arriba: a cambio de media hora de chaparrón, Rato sigue teniéndolo calentito en su casa, y descojonándose de todos nosotros. Esa sandalia no debería haber sido tal, sino una granada de mano. Porque quien a hierro mata, a hierro debe morir.

    Responder

    Hesplendido Reply:

    Lo malo es que el “compañero” Cayo Lara se sume a estos que dices…

    http://www.diagonalperiodico.net/global/20684-cayo-lara-iu-rechaza-gesto-del-diputado-catalan-david-fernandez-ante-rato.html

    Responder

    Seudónimo Reply:

    LO MALO” DICE, JAJAJAJAJAJAJAJAJA…LO MALO ¡¡LO MALO!!/b> JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJJAAAAAJAJAJAJAAA….

    Responder

    The_Boss Reply:

    “Soy raro. Al ver la sandalia de David Fernández pensaba…. en los zapatos de 3.000 euros de Rato”. J.Vizcaino en Twitter

    Responder

    Leg Reply:

    Yo pensé en olor a pies.

    Responder

  8. El editorial de El País me ha parecido bochornoso. Cualquier número sacan al Rato en la revista masculina esa que han sacado: Icon, al fin y al cabo los cabronazos marcan tendencia.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    ¿Y qué es exactamente lo que te ha parecido bochornoso? ¿Lo que comenta tu compañero de pupitre sobre una granada de mano y de matar te parece más o menos bochornoso que el editorial de “El País?

    Jefeeeeeeeeee, jefeeeeeeeeee… ¿Qué le parece lo de la granada de mano y matar? Qué gracia, eh, jajajajajaja… Aquí, el amiguito de los Fraggle, el que echa de menos un buen baño de sangre, pero al que le faltan cojones para salir a la calle con un cuchillo a rebanar pescuezos, el típico instigador, jajajajajajaja… ¿Se da cuenta de la colección de hienas que cobija?. Como era, ah, sí: puta la madre, puta la hija, puta la manta que las cobija.

    Venga, unas palabritas fijando doctrina, CAMPEÓN.

    Responder

    The_Boss Reply:

    ¿jajajajaja? ¿Jefeeeeee? ¿Campeón? puta la madre, puta la hija, puta la manta que las cobija

    Responder

    Seudónimo Reply:

    ¡¡JAJAJAJAJAJAAJAJAJAJAJAAAAA… JAJAJAJAJAJAJAJAAJAJAJAJAJAJAJAJAA… JAJAJAJAJAJAJAJA… JAJAJAJAJAJAJAJAJA… JAJAJAJAJAJAJAJAAJ…!!

    Responder

    Seudónimo Reply:

    A ver, Pepinillo, es que tengo mucha curiosidad, ¿qué es lo que más te ha abochornado del editorial de “El País” (de cero a diez)?:

    a) El título del editorial “Matonismo”.

    b) “Cuando se utilizan los insultos, las amenazas y las gesticulaciones tabernarias en vez de los argumentos”.

    c) “Aunque moralmente debiera acudir, Rato no tenía obligación jurídica; asistió voluntariamente a la sesión por el impacto social de la entidad que dirigía”.

    d) “Varios diputados correspondieron a su actitud con calificativos insultantes…

    e) “Destacó en tal delicadeza el portavoz de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), David Fernández, quien aderezó los insultos blandiendo una sandalia mientras profería una pregunta abiertamente amenazadora”

    f) “Rato, como cualquier otro compareciente, tiene derecho a un trato no vejatorio”.

    g) “La sede de la representación de la ciudadanía trabaja con discursos y normas; no con broncas ni gestos propios de riñas callejeras. Nunca debe convertirse en espacio ni altavoz de amenazas y matonerías”.

    h) “El espectáculo de esta comisión parlamentaria forma parte de una secuencia de deterioro activo de las instituciones democráticas a cargo de prácticas inaceptables: primero fue rodear la Cámara y los empellones a los diputados; ahora, con los representantes de esas fuerzas dentro del hemiciclo, se trata de convertirlo en una suerte de demagógico tribunal popular”.

    i) “Hay otros que también tienen responsabilidad en el suceso: quienes no han impedido sus excesos o no los han criticado con nitidez. Es el caso de la presidenta de la comisión, Dolors Montserrat (PP), y de los que emplean una condescendencia benevolente y comprensiva hacia CUP, también cuando esta comete abusos institucionales”.

    j) “También en el Congreso de los Diputados se han oído expresiones de la zafiedad populista y de esa nefasta radicalidad polarizadora, tanto en boca de los unos como de los otros, incluida también la derecha más biempensante”.

    Anda, porfi, dime, dime…

    Responder

    Seudónimo Reply:

    A ver, Pepino, que tengo un artículo de Pilar Rahola que se titula igual que el de “El País”: Matonismo. Mira a ver si te gusta más. Entresaco algunas frases para que me digas si te abochornan más, menos o igual que el editorial de “El País”. Toma nota:

    a) Hace gracia. Al fin y al cabo, ¿quién no tiene un revolucionario de bolsillo escondido en algún rincón del alma? Además, poder decirle cuatro frescas a banqueros es un anhelo al que aspira cualquier mortal en estos tiempos de bankias, preferentes y otras cosas del maldecir. Y si ello se hace con look paso -de-las-convenciones, el pack está completo.

    b) Debe de ser por ello que David Fernàndez, tenaz experto en el arte del impacto, se ha especializado en insultar a todo quisque que pasee por su comisión parlamentaria.

    c) Y, entre lo simpático y lo guay revolucionario, ¿quién se atreve a soplarle? Sin embargo, y a riesgo de que me caiga encima la marabunta internáutica, ¿puedo decir que este histrionismo sobreactuado es de un matonismo harto insoportable?

    d) Puede que el señor Rato nos caiga fatal, y que Serra y Todó tengan mucho que explicar, pero ¿quién es este diputado para convertirse en juez, condenarlos al fuego eterno y, por el camino, insultarlos soezmente?

    e) No es de recibo que el Parlament se convierta en una especie de inquisición donde el primero que quiera notoriedad pública le tire martillazos al hereje.

    f) El Parlament es el espacio de la política, es decir, del pacto, la crítica, la gestión, la decisión, incluso es el espacio de las utopías, pero no sé dónde pone que es el lugar donde convocan a la gente para poder insultarla.

    g) Puede que ese “hasta luego, gángster” dedicado a Rato, o aquello de “¿saben lo que es la mafia?, mírense al espejo” dedicado a otros, sea muy ocurrente, populista y alternativo, pero es una actitud de matón de barrio que degrada el Parlament de todos.

    h) Además de mala educación, descortesía y matonismo, este espectáculo es un puro juicio paralelo, donde el señor Fernàndez se convierte en juez de todos.

    i) ¿Hasta cuándo el Parlament le reirá las gracias y no le pedirá mesura? Porque, perdonen, pero parece que le tengan miedo.

    http://www.caffereggio.net/2013/11/13/matonismo-de-pilar-rahola-en-la-vanguardia/

    Responder

    Neo Reply:

    El editorial de El País es el pago de favores en especie … Rato aplazó la deuda de 400 millones de euros a Prisa justo antes de salir de Bankia … bochorno es poco … será por eso que al *ónimo le dan ataques de risa nerviosa … los médicos insisten en que nunca hay que abandonar la medicación.

    Responder

    qq Reply:

    Pues sí que es bochornoso, sí. Pero no sorprendente: El País es la voz de su amo. Lo que es digno de estudio es que, con la situación económica actual, con millones de personas al borde la pobreza más tercermundista, las acciones más radicales que veamos sean las denuncias ‘light’ de un diputado. Y que aún así, con la que está cayendo, ya digo, esto se considere desproporcionado.

    Responder

    elnene Reply:

    Me dan igual los 5 ó 6 minoyes de parados en España. Pero por Dios, denle un trabajo a Seudónimo ya! :lol:

    Responder

    Cucumber Reply:

    Es sencillo, el editorialista dedica todo un editorial a afear las maneras del único que llama mafioso al mafioso que tiene delante, y a este cabronazo lo trata como un ciudadano que acude voluntario a dar explicaciones y que sufre, el pobre, un trato vejatorio;inquisitorial dice la vocinglera Rahola, -qué pellejo más fino tienen sus señorías-, así que el parlamento bien blindadito y todo corrección para que no sufran sobresaltos con alguna palabra altisonante, sobre todo si suena a algo de lo que opina o piensa la gente de la calle.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    No, Pepinillo, no. El editorialista no lo “trata COMO un ciudadano que acude voluntario a dar explicaciones”. ES un ciudadano que acude voluntario a dar explicaciones y que sufre, sí, un trato vejatorio. Si después de pensarlo un rato no captas el matiz, déjalo: se trata de algo congénito, no hay nada que hacer.

    Responder

    Cucumber Reply:

    Tienes razón, no capto el matiz, es algo congénito, no hay nada que hacer.
    ¿Respóndeme tú una pregunta, te has tomao tú algo con el vejado ciudadano Rato Figaredo o es que te gustan cuanto más mamones y cabronazos mejor?

    Responder

  9. castilla1000

    Éste, aparte de hablar claro, es el cicerone de los abertzales cuando visitan Cataluña. Lo que me parece hipócrita y cobarde es decir eso es un sitio en el que saben que no le va a pasar nada y no decir cuatro cosas como gángster, lo de “has jodido a miles de familias” y demás a los asesinos de Eta y a los que los enaltecen (es chófer de Otegi, condenado por enaltecer el terrorismo). Como siempre con este tipo de personajes, tienen la sensibilidad a flor de piel pero sólo para lo que quieren.
    Como siempre, conozcamos al personaje en profundidad antes de lanzar loas sonrojantes.
    Y reitero mi conformidad con hablarle claro a un banquero que ha hecho mucho daño a la sociedad.

    Responder

    qq Reply:

    El personaje me da igual, lo que me importa es el mensaje. Y no hay mejor sitio para lanzarlo que el parlamento, que se supone que es la sede de la soberanía popular. Por no hablar de la relevancia que está teniendo hacerlo precisamente allí.

    Que lo que haga con u opine de Otegi descalifique al personaje no le quita un ápice de importancia y validez a lo que le ha dicho a Rato, que además no tiene nada que ver con el asunto del País Vasco.

    Responder

    castilla1000 Reply:

    No te falta razón, pero si ves mi comentario va orientado a las “loas al personaje” y no al mensaje.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    “Y no hay mejor sitio para lanzarla (la granada de mano) que el parlamento”

    ¡¡JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAA…!!

    (Jeeefeeeeeeeee, jefeeeeeeeeeeee… Tiene que perpetrar más post de estos porque sacan lo mejor de cada casa, jajajajajajajajajajajaja, jajajajajajajajajaja… Déjese de televisiones y demás que ya sabemos todos que son una mierda pinchá’nun palo y más post riendo las gracias a descerebrados, tarugos y homúnculos de la izquierda herrikotabernaria, jajajajajajaa… ¿NO VE QUE ES TERRENO ABONADO?, JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA…)

    (Por Dios, qué panzá a reir. Por cierto, CAMPEÓN, cuando he visto el título de hoy “Hasta luego, cucarachas” durante unos segúndos he pensado que cerraba el chiringuito y se despedía de todos nosotros, JAJAJAJAJAJAJAJAJAJA… – Luego he visto que era la misma mierda de todos los días, snif, snif… )

    Responder

    remoloncete Reply:

    Además de buscar un trabajo decente y una mujer que no sea de las de pago, deberías no perder tanto el tiempo y aprovechar para estudiar algo e ir progresando en la vida.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    A ver, melón, los consejos te los puedes meter bien hondo por el recto. De todas formas, gracias por tu tono respetuoso y educado, +100.

    Trabajo tengo, decente y muy bien pagado.

    ¿Algún problema con las putas? Bien ricas que están algunas, las caras, claro.

    Y pierdo mi tiempo como me sale de los güitos.

    Responder

  10. Como poco, lo de la sandalia sobraba. Joder, qué es un parlamentario.

    Los insultos RR se los tiene ganados, más por los madrileños que por los catalanes, ya que nosotros hemos disfrutado de su “gestión” mucho más de cerca.

    Responder

  11. Grande, Boss.
    Anoche vi “versión española” en la 2 (ya sé, ya sé… hay que tener ganas). Ponían “asignatura pendiente”, de Garci. Es curioso volver a ver la película después de tantos años y comprobar que ha quedado como una mera obra costumbrista. Después venían las charletas sobre el film, que si tal, que si cual. Me llamó especialmente la atención, al final, cuando se descolgaron los invitados con una defensa de la transición política que se estaba cuestionando en estos momentos. Hablaban como si ellos mismos se sintieran atacados y Garci vino a decir que muy bien pero que, si se había hecho mal, ahora les tocaba a otros (a otras generaciones) hacer su trabajo para mejorarlo todo.
    Es cierto que no es justo atacar la transición como tal. Mucha gente hizo lo que pudo lo mejor que se pudo en las circunstancias que tocaban. Pero tampoco es necesario seguir encumbrando esa transición que nos han vendido y que a todas luces se aleja de la realidad. La transición fue el manejo que fue y hay que contarla lo más objetivamente posible para poder entendernos todos y saber dónde estamos y porqué. Su defensa visceral e irreflexiva por parte de la gente en general no nos conduce a ningún sitio.

    Responder

  12. El ‘ABC’ pierde casi 40 millones en el trienio de Bieito Rubido al frente del periódico
    http://www.elconfidencial.com/comunicacion/2013-11-13/el-abc-pierde-casi-40-millones-en-el-trienio-de-bieito-rubido-al-frente-del-periodico_53685/

    Responder

    Hinojosas2004 Reply:

    Quiero leer entre lineas que te alegras… eso esta muy feo :)

    Responder

    The_Boss Reply:

    Me alegra saber que el periodismo servil no funciona. Sobrevive, pero en estado de coma.

    Responder

    Albert Reply:

    Más que servil, es ser puta, poner la cama, y a quien pagan es a Marhuenda. Para Rubido la propina si se porta bien. :D

    Responder

    Neo Reply:

    El problema es que a Rubido se la trae floja … si ABC cierra seguro que encuentra algo bien pagado y donde curre poco … ¿ya nadie se acuerda de Ángel Expósito? … pues ahí le tenéis, llevándoselo calentito de tertuliano aunque por el camino haya dejado la dignidad, con eso no se come.

    Responder

  13. Epicúreos, escépticos, estoicos y cínicos…De lo poco que ha quedado de la filosofía griega en el mundo de hoy, el cinismo -mal entendido, claro está, nada que ver con Diógenes- En la política arrasa. Junto con la incultura, la desinformación y la escasa inteligencia es lo que hace que la gentuza que nos gobierna llegue al poder y campe a sus anchas. Sí, el “finiquito diferido” ha llegado para quedarse.

    Responder

  14. Yo, que soy un esteta, encuentro la actuación de Fernández cutre y paleta. Si fueran catalán, aspiraría a algo más para mi Parlament.

    Puestos a amenazar, podría este hombre aprender de políticos de nivel (sin coñas, que conste) como Don Indalecio Prieto. Esto lo dijo en el 36:

    “Y al enemigo le digo: estás ya de hecho vencido. Mide tu responsabilidad, mide tus equivocaciones. Mírate por dentro, contémplate, y a ver si encuentras en tu panorama interior paisaje alguno que te invite a la continuación de esta lucha, porque rendición, no la esperes. ¡Rendición no la esperes! ¡¡Rendición no la esperes!! Encontrarás cadáveres; pero no hallarás prisioneros.”

    Compárame esto con la sandalia. Lo de Fernández no es otra cosa que falta de nivel. Como el 90% de nuestros representantes.

    Responder

    qq Reply:

    Pues puede que sea cutre, sí, eso no te lo discuto. Pero con cutrez y todo, imagínate si Fernández hubiera usado la dialéctica de Prieto o alguno de sus contemporáneos (Negrín o Largo Caballero tampoco se cortaban un pelo, al igual que, por ejemplo, Calvo Sotelo en la bancada de enfrente), y además, en vez de esgrimir una sandalia, muestra una granada de mano, como digo arriba. Le meten directamente en el trullo por cantar las verdades del barquero.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Lo verdaderamente cutre y paleto es ir al parlamento en sandalias y camiseta. ¡Qué ordinariez! No sé cómo le permiten la entrada.

    Responder

    Neo Reply:

    Lo cutre y paleto es medir a una persona por su apariencia … pero que rancio y arcaico eres … tu debes de ser de los que va a echar los currículums vestido de traje rebajado de hipercor … canta a kilómetros.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Es que soy muy muy fan de Almudena Grandes.

    Ya he dicho, que no me lees, que trabajo tengo, pero ¿tienes algún problema con la gente que busca trabajo vistiendo trajes rebajados de Hipercor?

    Responder

    Neo Reply:

    Nada si no van dando lecciones ridículas al resto de cómo han de vestir …

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Un parlamento no es una asamblea de zarrapastrosos donde las sandalias y las camisetas son un must. Eso lo sabe cualquiera que tenga un mínimo de clase y estilo. Com jo.

    Neo Reply:

    Afortunadamente ni en esto ni en otras cosas la tontá clasista que tu opines, de momento, no es de obligado cumplimiento … ya quisieras …

  15. Huy, lo del Prestige. No hay responsabilidad penal. Esperando a ver qué dicen los alternoacatadores de sentencias… ¡Qué gran día, jajajajajajajajajajaja…!

    http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/11/12/galicia/1384286434_974845.html

    Responder

    Neo Reply:

    Ejemplo de libro de la estupidez humana … ni se beneficia del perjuicio causado por otros pero se alegra … pobrecillo …

    Responder

    Seudónimo Reply:

    No, Peo. Me alegro porque me imagino la cara de gilipollas que se os queda mientras os rechinan y crujen los dientes a los alternoacatadores de sentencias, jajajajajajajajajaja…

    Responder

    Neo Reply:

    Ossstrasssss … que ocurrenteeeeee … me has llamado Peo … gensanta que humor tan inteligente gastas … a cuadros y con los lagrimones saltados me he quedado … jatetú … … … en fins …

    Responder

  16. El juez absuelve al Gobierno y fija una pena leve al capitán del ‘Prestige’.
    El fallo exonera a todos los acusados del delito medioambiental y sólo condena a Mangouras a 9 meses por desobediencia.
    El petrolero contaminó 2.980 kilómetros de costa afectando a un total de 1.037 playas.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=kWU9KCmNV2M

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Yo quiero ver su post de mañana, en él no pueden faltar “hilillos”, “desvergüenza”, “Rouco Varela”, “cunetas” y una foto de un cormorán entoñado de chapapote o de Rajoy fumándose un puro. No me decepcione.

    Y también quiero ver echar venablos al amigo de las granadas, los linchamientos y la sangre. Espero que no falten “castuza”, “asco”, “paripé” y, por supuesto, “franquista”.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Ah, también los de Mendrugo Cochitril, Peo y Hestolido. En ellos no pueden faltar “capitalismo salvaje”, “Reagan”, “genocidio” y “especulador”.

    Responder

    Neo Reply:

    Quien no faltará eres tu … que debes llevar una vida tan mediocre y penosa que acudes aquí a dar la tabarra sólo por incordiar … no faltes a por tu chute de tontería o ni siquiera eso tendrás … tu te niegas a reconocerlo pero das pena que otra cosa.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Y un poquito de asco también, ¿no?

    Responder

    Neo Reply:

    No te pases, no llegas a tanto … aunque dar pena no es poca cosa eh …

    Responder

    Neo Reply:

    Quieto parao … que con las prisas no habéis leído bien la sentencia hombre ya …

    http://www.elmundotoday.com/2013/11/el-juez-responsabiliza-al-barco-de-la-catastrofe-del-prestige/

    Responder

    qq Reply:

    La sentencia me parece incomprensible, una auténtica burla, pero hay que respetarla, como el resto de decisiones judiciales. Sin embargo, en un país donde cada vez está más claro que la independencia judicial no existe y las sentencias se ceban más y más en los individuos (si están indefensos, mejor) y son indulgentes con los poderosos y las grandes corporaciones, hay que preguntarse hasta cuándo hay que seguir manteniendo ese respeto al poder judicial.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Más de 250 páginas de sentencia. El amiguito de los Fraggle ya se la ha zampado e integrado y digerido sus argumentos jurídicos. Ni Usain Bolt. Le parece incomprensible. Normal, leyendo a esa velocidad y en diagonal qué puede esperarse.

    (No descartemos la hipótesis no nula de que no haya leído ni media página y, simplemente, esté histérico y necesite un desahogo, no necesariamente sexual).

    “Hay que preguntarse hasta cuándo hay que seguir manteniendo ese respeto al poder judicial”. El de las granadas y los linchamientos. Hay que joderse

    Responder

  17. “Que la sentencia defienda la decisión de alejar el #Prestige es demencial, nos toman el pelo, y se ríen de todos nosotros”
    Theo Oberhuber, coordinador de Ecologistas en Acción, en Twitter.

    Responder

    Albert Reply:

    Una vez más por si alguien no se entera, como el propio Rajoy dijo: Hay cosas que no se pueden demostrar. Y en todo caso, es la justicia la que tiene la última palabra.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    ¿Y por qué entrecomillas “justicia”, puto rojo? ¿Lo del TEDH y la doctrina Parot también te pareció justicia?

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Huy, se me ha ausentado una ene en el anterior comentario. En qué estaría pensado yo. Qué puntazo.

    Responder

  18. Ahora Mas intenta convencernos a todos que la única salida es el independentismo y que la situación económica de Cataluña es porque España la trata mal. Oiga ¿Y si hubiéramos gastado algo menos los 30 años que Ciu ha estado en el gobierno?

    http://www.teinteresa.es/politica/llevo-Israel-sequito-personas_0_1028897210.html

    Responder

  19. En estos tiempos hipermodernos (Lipovestky) (alguno pensará que hipergilipollas), de consumismo ansioso, de frenética comunicación guasapera y tuitera y en la red y en los medios, de desmesurado y estridente ruido de la información de todo tipo, de descalificación del pasado, de proliferación de trastornos psíquicos (y de psicólogos y medicamentos para tratarlos), qué contraste la referencia a Epicuro y la vida sencilla y anti consumista y a la simple felicidad de un bocao de chocolate.
    “Andrés, por las tardes, visitaba a su tío Iturrioz. Se lo encontraba casi siempre en su azotea leyendo o mirando las maniobras de una abeja solitaria o de una araña. -“Esta es la azotea de Epicuro- decía Andrés riendo”. Pío Baroja, El Árbol de la Ciencia.

    Responder

  20. httpv://www.youtube.com/watch?v=Iwk8-wDcaEc

    Responder

    Neo Reply:

    ¿Nueva temporada de The walking dead? … Caspa 100% …

    Responder

  21. Hoy estoy disfrutando como gocho en barrizal.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=HlbwI2urZDE

    Responder

  22. :) ¡pero qué tontolpijo eres!, ¡mare mía del amor hermoso, qué cosa!

    Responder

    qq Reply:

    Neo, Cucumber, todos: por favor, don’t feed the troll. Es aburrido tener que saltar sus comentarios, pero más aún si tenemos que filtrar los vuestros entre su basura. Absteneos, el triste este no merece la pena.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Veis lo que pasa. Os apartáis de la ortodoxia y hacéis salir al ayatolá de la sangre a recordaros los deberes. Don’t feed the troll. Lo repetiré para que os entre en la cabeza.

    Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll Don’t feed the troll

    Responder

    Hesplendido Reply:

    Me he perdido, de quién coño habláis? A veces veo vuestro comentarios como contestando a alguien invisible. Me estoy volviendo majara… por favor, dejad de hacer eso… hoy, incluso los comentarios del Boss teniendo una conversación imaginaria!!! Ya no sé si soy el axolotl o el niño mirándole a través del cristal…

    Responder

  23. Regalito:

    httpv://youtu.be/kaHH2GE0coA

    A ver cómo tercia esta sentencia …

    Responder

  24. Qué bueno: http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/11/13/madrid/1384343615_044285.html.

    La historia de una pata de jamón en la huelga de la basura madrileña, contada por el corresponsal de The Guardian. Con un certero análisis al final del artículo.

    Responder

  25. Parafrasenado a ese insigno gallego, hoy, que estamos de Prestige hasta las cejas, puedo decir bien alto que “¡¡EL BLOG ES MÍO!!“, muuaaaahahahahahahahahahahaha…

    Responder

    remoloncete Reply:

    No hace falta que te esfuerces para dar asco. Escribiendo normalmente ya lo das.

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Me duele profundamente que pienses eso. Te quito los puntos de antes, -100, ea.

    (Una cosilla, melón, ¿tú qué parte de “don’t feed the troll” no has entendido exactamente? ¿Quieres salirte del redil que controla kk? ¿Te ha dado alguien permiso para tener voluntad propia? Venga, no me jodas…)

    Responder

  26. Jefeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee… Tome nota, don’t feed the troll.

    Que tenga que salir un matarife subalterno a llamarle al orden y tirarle de la oreja… Manda cojones.

    Responder

  27. Recomendar a Epicuro cuando es más fácil hablar de Rato, la sandalia, el nacionalismo, Rajoy, ideologías y similares es digno de alabanza.
    De Lledó y su libro (1984) El Epicureísmo:
    La filosofía tiene que consistir en un ejercicio múltiple de humanización y libertad. Humanización quiere decir conciencia de los límites reales de la vida, reconocimiento del carácter corporal de la existencia y reflexión inmediata y audaz sobre la estructura misma del hecho humano. Libertad quiere decir desarraigo de todos aquellos nudos ideológicos, mitos, ritos religioso, prejuicios culturales, interpretaciones tradicionales,
    aposentadas en críticas en el lenguaje y transmitidas inercialmente en la Paideía y en los usos sociales.
    Pero nosotros errre que erre.
    Saludos.

    Responder

  28. Recuerdo una manifestación que trajo a Madrid una marea de Nunca Máis, y a unos cuantos amigos, ambientalistas, que se fueron voluntarios a limpiar chapapote, y tantas cosas de aquel desastre del que, al parecer, no hay responsables, solo daños, vaya día el día de hoy:

    http://www.publico.es/481902/prestige-el-juicio-que-pario-un-raton

    Responder

  29. HEMEROTECA: lo que decía el PP sobre el Prestige
    http://www.eldiario.es/politica/mejores-frases-politicos-Prestige_0_58794367.html

    Responder

    elnene Reply:

    Jaime Mayor Oreja: “En el País Vasco estamos padeciendo las consecuencias de grupos como Nunca Máis. Lo que estamos padeciendo es la batasunización de la sociedad por parte de ETA. Su estrategia siempre ha sido crear estructuras sociales que, sin llamarse ETA, estaban al servicio de ETA”

    ¿Pero este tío qué se mete?

    Responder

  30. La sentencia del Prestige concede a España impunidad con los delitos medioambientales
    Greenpeace considera que la sentencia es una carta blanca a la industria petrolera para poner en riesgo el medio ambiente y a los ciudadanos
    http://www.greenpeace.org/espana/es/news/2013/Noviembre/La-sentencia-del-Prestige-concede-a-Espana-impunidad-con-los-delitos-medioambientales/

    Responder

    Seudónimo Reply:

    Jefeeeeeeeeeeeee… ¿Se ha leído la sentencia? ¿Le interesa lo que dice el juez sobre el tema, sus razones, argumentos y demás o se la trae floja (así, como concepto marco)?

    Responder

  31. ¿Huelga de limpieza?
    No en todo Madrid: “La Milla de Oro reluce en plena huelga de basura”
    http://www.abc.es/local-madrid/20131113/abci-desigualdad-distritos-huelga-limpieza-201311122033.html

    Responder

    Albert Reply:

    Ana Botella
    httpv://www.youtube.com/watch?v=D1YKcm9Xllg

    Responder

    remoloncete Reply:

    La Puerta del Sol también la limpian. Y es que ahí se asoma al balcón D. Ignacio González.

    Responder

    Cucumber Reply:

    Así que esta inepta piensa poner de esquiroles a gente de Tragsa

    (Hay una petición de firmas de apoyo para barrenderos y jardineros de Madrid, en Change.org)

    Responder

  32. httpv://www.youtube.com/watch?v=scplslSXu5c

    Responder

  33. Pues, en principio, con quién más de acuerdo estoy es con Leg: El gesto del zapato sandaliforme no es más que una muestra de mínima capacidad de oratoria, de Político con mayúscula, más bien de politiquillo, del montón.
    Más fuerte es la palabra que la espada. Nadie dijo nada de sandalias. El problema es que estamos sumidos en tal mediocridad política que un gesto como este nos parece ya el no va más, cuando es sucedaneo de chocolate 0.1%, en vez de 99%.
    Más valor la doy a llamarlo ‘gangster’, aunque ni eso dice mucho d ela capacidad política del autor y lo de mentarle el infierno ya es de risa.

    Rato es uno de los máximos exponentes de este neoliberalismo patrio de cateto a babor devenido en ricachón por compradeos al sol y sombra, es un miserable y un ejemplo más de que sin vergüenza hay beneficios pero interpelarlo de esta manera es ponérselo a güeno a sus defensores y lamedores de ano habituales para desacerse de un manotazo del trasfondo de la crítica aprovechando las formas de la misma.

    Y sobre todo, coincidiendo también con Nando, porque el tipo va aseguir con sus chanchulleos y montado en el euro a costa de todos nosotros… Y sus borregos tan agustico….

    Responder

    Yugo Amaryl Reply:

    Reducir la comparecencia del parlamentario catalán David Fernández al acto de la sandalia es muy simplista, y sirve tanto a su objetivo de conseguir notoriedad y que al menos nos enteremos de lo que se cuece en las altas esferas, como a los defensores de lo correcto, que olvidan el mensaje y se quedan con el momento “top TV”. Por cierto, que el gesto tiene mucha más profundidad que arrearle un zapatillazo a un chorizo, porque le está recordando además su participación en el gobierno cuando se decidió la participación ilegal en Irak; gobierno en el que participaba activamente y acción de la que luego quiso presentarse como ajeno y discrepante.

    El resto de la comparecencia, la colgó Valdeolid, no tiene desperdicio, plantea las preguntas que nunca se oyen en estas comisiones-enjuague y denota que el señorito que está enfrente ni siente ni padece, desdeñando dar las respuestas que debería ofrecer si acaso pudiera o le importara mantener una buena reputación.

    Pero nada, lo que irónicamente escribí al principio, se ha repetido, en algún caso, textual, ¡qué ordinariez! es lo único que algunos preocupa.

    Responder

    Neo Reply:

    Pues si … fijarse sólo en la sandalia me parece de una simplez que asusta … haciendo el remake de Confucio una vez más se quedan con la sandalia que apunta a la luna … si esa sandalia sirve como caramelito para que la gente vea el video con la intervención completa sobre algo que a muchísima gente ni siquiera le interesa, ese caramelito no tiene precio.

    Responder

    Selito Reply:

    NO se trata de ordinariez ni de simpleza, si no de practicidad. El tipo les ha contado las verdades del hortelano, vale; las formas no es que sean de gran estadísta, precisamente. Del montón, pero vale, es lo que hay.

    El problema es que para los que ya estamos convencidos de que Rato representa a la casta miserable, ladrona y ganster, la zapatilla puede resultarnos graciosa y entrañable, pero a los que tieen a Rato por un pro-hombre, miembro de un partido político perfecto y pluscuamperfecto, la ordinariez de la zapatilla es la única excusa que necesitan para despreciar todo lo que viene después y seguir pensando que Rato es un pro-home y que el de la zapatilla y todods los que le jalean son unos rojos de mierda, vagos, ignorantes y envidiosos y a seguir votando gaviota. Muestras, en este mismo blog…

    Y dentro de los indecisos entre unos y otros pues también muchos verán solo la zapatilla y no lo que representa y dirán ‘mejor la Dama de Rosa, andevapará’…

    Lo que digo es que todo el vídeo que ha puesto Valdeolid SIN la zapatilla habría ganado credibilidad entre los indecisos y les habría dejado sin mucho a lo que agarrarse a los borregónimos…

    ¿Me he explicado ahora? ¿… compañeros…?

    Responder

    Albert Reply:

    El simbolismo de la sandalia no va para quien ni lo entiende ni quiere entenderlo sino para cierto electorado, que no es precisamente el que esté por Rosa de España
    Fernàndez y la CUP van a ser siempre unos rojos secesionistas, con sandalia o sin ella, pues para ciertos votantes, para los cuales ni yendo de esmoquin ni recitando en alejandrino le votarían.
    Ahora que esa escenificación también es utilizable en beneficio opuesto, pues vale. Es lo que tienen los opuestos, retroalimentación.

    Responder

    Yugo Amaryl Reply:

    Jejeje. Si te he entendido, chucho amigo. Es sólo que no comparto ni siquiera lo de las formas. Me parece que el tipo sabe hablar más que correctamente. Simplemente emplea un tono al que no estamos acostumbrados a ver en “alta política” (bueno, las bancadas del PP y el P(SO)E en el PArlamento, entre otras, son para disfrute de los mayores gourmets…) y que creo que sí sintoniza con una inmensa mayoría de gente. Precisamente, el que sólo ve la ordinariez, o sssea, de la sandalia, es un tipo de ciudadano concreto que como dice Albert, jamás va a prestar credibilidad a un personaje progresista aunque hablara recitando espinelas vestido de frac. Sin embargo, a otro grupo de gente puede servirle para espabilar, para darse cuenta de que el emperador va en pelota y uno se puede, al menos, carcajear de él.

    Y lo de Rato pro-home, pues insisto, un chorizo de la peor calaña, con un historial alucinante y unos antecedentes familiares delictivos que hunden sus raíces antes y durante el franquismo más cañí.

    Responder

    Selito Reply:

    No les convencerá a los gaviotos convencidos pero si les quitaría el clavo ardiendo al que se están agarrando, con todas las fanfarrias de las que son capaces los voceros a sueldo y que SI pueden calar en el indeciso, el que tal vez no vaya a votar izquierda, pero se esté planteando no votar tampoco gavioto (PSOe o UPyD)…
    Y eso sí puede hacer daño….

    Pero va, da igual que tengo poco tiempo y menos ganas de discutir.
    Pa tí….
    httpv://www.youtube.com/watch?v=5V7KPZtcOVQ

    Responder

    Neo Reply:

    Si Fernández (apellido de buena familia catalana de toda la vida) no hubiese puesto el caramelizo de la sandalia esa comparecencia ni habría salido en los medios.

    Responder

    Yugo Amaryl Reply:

    Very pero que very molones; y no los conocía en absoluto. La letra indica altos niveles de THC en sangre…

    Responder

  34. Me pregunto si el troll no sera él boss disfrazado para subir los comments,porque es un personaje que me recuerda a ignatius de la conjura de los necios,haciendose pajas y soltando burradas delante del televisor.Es demasiado naif y un tanto literario.
    Además,quien con un sueldo tan alto pierde el tiempo con gente tan miserable como nosotros y nuestras ideas reaccionarias…..un pobre diablo quizás

    Responder

    Selito Reply:

    ¿Killo, dichosos los ojos tamién. ¿Cómo va lo tuyo? ¿El Emmy pa cuando?
    Cuentate argo, hombre….

    Responder

    CHATA Reply:

    Bienvenido, chaval. Tú pisa aunque esté fregao.

    Responder

  35. También ésto se podría trasladar a nuestros tiempos:

    “Qué bien se llevan esos desvergonzados bujarrones, el puto Mamurra y César. No es extraño. Manchas iguales tienen ambos…”

    Catulo.

    Responder

    CHATA Reply:

    Otra. (Ya que estáis con éso de qué se puede decir o no)

    “Os sodomizaré y me la chuparéis, Aurelio bujarrón y puto Furio, que me habéis considerado poco honesto por mis ligeros versos, porque son muy sensuales.”

    Catulo

    Responder

  36. Pues nos cortaron el rollo con el plan de medios cuando nos hicieron cambiar el nombre y la discográfica se desinflo,pero bueno presentamos el cd a2ui y estuvo bastante bien, nada n6veo en esto del rock
    Por cierto prefiero un grammy :-)
    Tu que tal?

    Responder

    Selito Reply:

    Pse… Más viejo, problemas familiares, laborales, el niño cada vez más contestón, a punto que le estallen las hormonas… Lo habitual…. :)

    Me alegro saber de tí, escribe más a menudo….

    Responder

  37. Estoy bastante perdido y no se como seguir los comentarios… pero me he reid muchisimo con alguno que h leido… lo mejor de todo es como al final utilizamos el humor y el sarcasmo apra habalr de tdas estas cucarachas!

    Responder

{ 0 Pingbacks/Trackbacks }

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>